Magazin

  • 01 Mar 2015 Odlična zabava bez emisije Co2 Luge Run

    U Queenstownu na  Novom Zelandu se ljudi dobro zabavljaju spuštajući se u bolidima samo pomoću gravitacije. Ipak očigledno je da vještina vožnje i te kako ima utjecaja na rezultat. Odlična zabava, super osmišljena i nema razloga da i kod nas negdje ne osvane ovakva staza.  

    The post Odlična zabava bez emisije Co2 Luge Run appeared first on Sjedi5 magazin.

  • 01 Mar 2015 Najbolji sakupljači lopti na svijetu

    U meču između zvijezdi teniskog sporta Venus Villiams i Svetlane Kuznetsove sve je bilo kao i obično osim… Pogledajte ovaj preslatki video i vidjet će te  s koliko predanosti obavljaju svoj posao najbolji i vjerojatno najbrži sakupljači lopti na svijetu. Osim izgaranja na terenu ove sakupljače lopti krasi visoka disciplina i poštivanje pravila igre. Procijenite sami bi […]

    The post Najbolji sakupljači lopti na svijetu appeared first on Sjedi5 magazin.

  • 01 Mar 2015 Igrati League Of Legends kad je nesnosna mačka pored tebe

    Kućni ljubimci su super ali ne uvijek i u  svakoj situaciji. Ponekad baš poželimo da ih nema. Pogledajte koju količinu strpljenja iskazuje ovaj nesretni vlasnik najdosadnijeg bića na planeti Zemlji. Nekako smo uvjerenja da bi ova očajno naporna mačka puuuno lošije prošla kod “domaćih” igrača na našim prostorima.

    The post Igrati League Of Legends kad je nesnosna mačka pored tebe appeared first on Sjedi5 magazin.

  • 01 Mar 2015 Prepariranje životinja postaje umjetnost!?

    Mlada Noortje Zijlstra je članica grupe nizozemskih umjetnika koji dobivaju priznanja za spoj prepariranih životinja i umjetnosti. Noortje, je najposebnija od posebnih i ovu novu umjetnost podiže na sljedeću razinu – neke od njezinih djela su glava bijele golubice montirana na badminton lopticu ili punjena vjeverica koja stoji na stražnjim nogama sa epruvetom u grlu […]

    The post Prepariranje životinja postaje umjetnost!? appeared first on Sjedi5 magazin.

  • 01 Mar 2015 Pronađeno Picassovo remek-djelo “Frizerka”

    Neprocjenjivo vrijedna Picassova slika  „Frizerka“, kubističko djelo genijalnog umjetnika naslikano 1911. otuđeno je iz spremišta francuskog 2001 .g. Pronađena je u luci Port of Newark  kada ju je netko pokušao prokrijumčariti u SAD. Označena je kao jeftini božićni dar vrijednosti 37 dolara. Slika je procijenjena na 25 milijuna dolara 2001 godine ali se vjeruje da […]

    The post Pronađeno Picassovo remek-djelo “Frizerka” appeared first on Sjedi5 magazin.

  • 01 Mar 2015 Albert Camus Stranac kviz

    Camusovo shvaćanje apsurda izaziva vječne rasprave.  Suradnja, zajednički trud i solidarnost među ljudima su Camusu od najveće važnosti. Camus je dao znatan doprinos shvaćanju apsurda i uvijek je odbijao nihilizam kao prihvatljiv odgovor. Ipak ,nevjerojatno je da je tu njegovu filozofiju prekinulo apsolutno besmislena prometna nesreća prilikom putovanja u Pariz. Pucanje gume, slijetanje sa ceste a zatim nesretan udarac u drvo pored […]

    The post Albert Camus Stranac kviz appeared first on Sjedi5 magazin.

  • 01 Mar 2015 Antigona Sofoklo kviz

    Antigona, tragedija, drevno djelo koje je napisao grčki filozof  i pjesnik Sofoklo napisano je 441 godine prije Krista. Treće je od tri djela o Tebi koje je prvo napisano. Radnja je smještena u antičkom gradu Tebi, u nemirno vrijeme vladavine kralja Kreonta u  vrijeme sukoba i podjela. Tragedija je podijeljena je u sedam činova, a koliko znate o ovom djelu provjerite […]

    The post Antigona Sofoklo kviz appeared first on Sjedi5 magazin.

  • 01 Mar 2015 Odiseja Homer kviz

    Odiseja je jedan od dva drevna grčka epa. Napisao ga je Homer, slijepi grčki pjesnik. Ovaj je ep temelj zapadne civilizacije i poslije Ilijade drugo najstarije djelo zapadne literature. Djelo se uglavnom bavi grčkim junakom Odisejem i njegovim putovanjem kući nakon pada Troje. Desetak je godina bilo potrebno Odiseju da stigne do Itake nakon desetogodišnjeg Trojanskog rata. Riješite dvadesetak […]

    The post Odiseja Homer kviz appeared first on Sjedi5 magazin.

  • 28 Feb 2015 Znanstvenici kreirali glazbu za mačke

    „Mačke nisu ljudi i ljudi nisu mačke, i vrlo je važno da mi ljudi kao mačje sluge budemo svjesni te razlike“ Rekao je to Dr. Charles Snowdon, psiholog na Wisconsin-Madison univerzitetu. On je bio zadužen za čudnu  misiju da komponira glazbu za mačke. „Bili smo motivirani napraviti glazbu za mačke iz dva razloga. Prvo, mnogi […]

    The post Znanstvenici kreirali glazbu za mačke appeared first on Sjedi5 magazin.

  • 28 Feb 2015 Zašto boje haljine vidimo različito – objašnjenje

    Cijela priča je počela kada je Caitlin McNeill na internetu objavila sliku haljine koju je nosila na vjenčaju, ali nitko se nije mogao složiti oko njezine boje. I slika i cijela rasprava o slici su postale internetski hit u vrlo kratkom vremenu. Boja svijetlosti koja dolazi od objekta sastoji se od dvije komponente: boja samog […]

    The post Zašto boje haljine vidimo različito – objašnjenje appeared first on Sjedi5 magazin.

Metodički pristup filmu

METODIČKI PRISTUP FILMU DRUGE ZORANA TADIĆA

Da bismo učenike doveli do uspješnijih, rasterećenijih i zanimljivijih oblika, načina i metoda rada te do postizanja predviđenih nastavnih zadaća, neizbježna je unutarnja i međupredmetna korelacija. Korelacijsko-integracijski nastavni sustav nezaobilazan je u uspješnu nastavnom radu, a u okviru predmeta hrvatski jezik njegova je primjena vrlo raznolika. Ovisno o gradivu koje se proučava, najčešće je povezivanje s predmetima iz jezično-umjetničkog područja kao i povezivanje srodnih područja u okviru sama predmeta (osobito književnosti i jezičnog izražavanja s medijskom kulturom). Ovo je tek jedan primjer takve korelacije…

NASTAVNI SUSTAVI ( mogući): interpretativno-analitički; korelacijsko-integracijski; problemsko-stvaralački

TIP NASTAVNOG SATA: interpretacija dokumentarnog filma

OBLICI RADA: čelni/frontalni, pojedinačni, u paru, u skupini

NASTAVNE METODE ( najzastupljenije metode u nastavi filma)

— metoda pokazivanja/demonstracije

— dijaloška metoda

— metoda čitanja

— metoda pisanja

— metoda usmenog izlaganja

— metoda crtanja

— metoda praktičnoga samostalnog rada

— metoda recepcije

— metoda promatranja

— metoda rada na tekstu i druge

ZADAĆE NASTAVNE JEDINICE

a) OBRAZOVNE

— dokumentarni film i njegove osobitosti

— strukturalni elementi filma: vrste i funkcija kadrova, vrste i značenje planova i rakursa

( kutova snimanja) u filmu, sekvence, montaža

— tema, ideja filma

— mjesto i vrijeme radnje

— karakterizacija likova u dokumentarnom filmu (socijalna, psihološka, etička, fizička)

— zvukovi u kadru i izvan njega (off): dočaravanje autentičnosti

— uloga rasvjete u filmu

— tehnika snimanja (crno-bijeli film)

— stvaralačka primjena crno-bijele fotografije

— dekor

— ritam

b) FUNKCIONALNE

— razvijanje senzibilnosti za prihvaćanje dokumentarnoga filma

— razvijanje sposobnosti zapažanja, imenovanja i prosuðivanja osobitosti filmskoga djela

— razvijanje sposobnosti izražavanja osobnih prosudbi i doživljaja

— razvijanje sposobnosti za samostalnu analizu filmskoga djela

— razvijanje sposobnosti mišljenja, zaključivanja, prosuđivanja, maštanja, pristupa temi u suodnosu s drugim nastavnim područjima unutar hrvatskoga jezika (unutarnja korelacija) te s ostalim predmetima (međupredmetna korelacija)

c) ODGOJNE

— njegovanje i razvijanje suosjećanja sa svim ljudima, osobito onima koji pate, koji su nemoćni, osamljeni, stari, bolesni ili na bilo koji način oštećeni

— otkrivanje smisla življenja u samoći

— obogaćivanje učenikova emocionalnog i intelektualnog života; izgrađivanje estetskog ukusa

— poticanje učenika na razmišljanje o pravim životnim vrijednostima

— vrednovanje ljudskih postupaka

— razmišljanje o moralnim načelima (briga roditelja za djecu i djece za stare i nemoćne roditelje)

— njegovanje odgovornosti prema samu sebi i drugima

— odgajanje za pravilno prihvaćanje životnih vrijednosti

— poticanje učeničke kreativnosti i inovativnosti

— odgajanje za razumijevanje među ljudima

— razvijanje interesa za gledanje i prosuđivanje umjetničkih djela

— spoznavanje i razumijevanje različitosti

— razvijanje empatije

— razvijanje požrtvovnosti, nesebičnosti; pojam altruizma

d) KOMUNIKACIJSKE

— komunikacija s filmskim djelom; iznošenje osobnih misli

— primanje poruka filma

— aktualiziranje teme filma

— usporeðivanje sa srodnim umjetnostima

NASTAVNA SREDSTVA I POMAGALA

— film i video

— školska ploča i kreda

— grafoskop i prozirnica

— plakat (s temom starosti u kontrastu s mladosti)

— čitanka

— učenički radovi

— nastavni listići

— fotografije

— anketni listići

— zemljovid

— stručna literatura

USTROJ NASTAVNOG SATA

I. UVOD

II. GLEDANJE FILMA

III. INTERPRETACIJA FILMA

IV. USMJERENO GLEDANJE FILMA

RAZRAÐENO

1. DOŽIVLJAJNO-SPOZNAJNA MOTIVACIJA

a) asocijativni niz vezan uz suprotstavljene riječi starost i mladost — rad u skupinama (objava misli i korekcija)

b) plakat (tema starosti i mladosti prikazana u kontrastu — fotografije iz obiteljskih albuma)

c) opis povećane fotografije starice iz filma Druge te razgovor o odnosu prema starijim osobama u susjedstvu, obitelji, školi — povezati s bontonom (aktualizacija teme)

2. NAJAVA FILMA I LOKALIZACIJA (podaci o autoru i njegovom umjetničkom radu; čitanje zanimljivih dijelova intervjua s redateljem Tadićem o atmosferi na snimanju filma Druge, koji je za vrijeme prošlogodišnje Medijske škole u Trakošćanu napravila novinarska grupa OŠVidovec)

3. UPUTE ZA USMJERENO GLEDANJE FILMA I RAD KOJI SLIJEDI (pripremni radovi i podjela listića; obratiti pozornost na vrste planova, rakursa, kadrova, tonsku stranu filma, ulogu svjetla i sjene, dekor, tehniku snimanja filma; rad u skupinama: bilježiti zvukove u interijeru, eksterijeru te predmete koji se vide u prostoriji)

4. PROJEKCIJA FILMA

5. INTELEKTUALNO-EMOCIONALNA STANKA

6. OBJAVA DOŽIVLJAJA I NJIHOVA KOREKCIJA (anketni listići o dojmovima, raspoloženju, simbolici naslova, najzanimljivijem kadru; skupine imenuju zvukove koje su zapisali tijekom gledanja filma te objašnjavaju značenje svakog imenovanog predmeta)

7. ISTRAŽIVANJE (nastavni listići — rad u paru)

— određivanje filmskoga roda i vrste filma s obzirom na tematiku

— određivanje teme, mjesta i vremena radnje

— određivanje tehnike snimanja

— analiza likova i njihovih odnosa: etičko-psihološka, fizička i socijalna karakterizacija

— dekor unutarnjega prostora

— uloga svjetla i sjene u dočaravanju atmosfere unutarnjega prostora

— kompozicija i sadržaj filma po sekvencama

— otkrivanje osnovne poruke filma i simboličnosti naslova

— aktualnost filma Druge

— strukturalni elementi filma:

— vrste kadrova i njihova uloga (dugi, kratki, plošni, dubinski, statičan, dinamičan, objektivan, subjektivan, autorski kadar)

— vrste planova i njihova uloga u filmskom izrazu (krupni plan, total, polutotal, srednji, detalj, blizi plan, polublizi, američki)

— vrste rakursa te njihova izražajnost (donji, gornji, normalna vizura)

— tonska strana filma te njezina uloga: tišina, glazba, govor, šumovi u kadru i izvan njega (off) — autentičnost prizora

8. OBJAVA REZULTATA I NJIHOVA KOREKCIJA

9. PONOVNO, USMJERENO GLEDANJE FILMA I KORELACIJSKI PRISTUP PJESMI DRAGUTINA TADIJANOVIĆA DUGO U NOĆ, U ZIMSKU BIJELU NOĆ:

— majčina osamljenost, tuga i patnja (dodirne točke u sudbinama Tadijanovićeve majke i Tadićeve glavne junakinje filma); otkrivanje poruka (rad u skupinama)

10. ZADAVANJE ZADATAKA ZA SAMOSTALNI RAD

— obavijesni prikaz filma Druge

MEĐUPREDMETNA KORELACIJA

ZEMLJOPIS

POVIJEST

GLAZBENA UMJETNOST

KAZALIŠNA UMJETNOST

LIKOVNA UMJETNOST

ARHITEKTURA

DRAMSKI ODGOJ

FOTOGRAFIJA

PLESNA UMJETNOST

UNUTARNJA KORELACIJA

KNJIŽEVNOST

D. Tadijanović, Dugo u noć, u zimsku bijelu noć(osamljenost i tuga Tadijanovićeve majke i Tadićeve junakinje filma)

M. Balota, Moja mati (položaj žene u obitelji i u današnjem društvu, tragična staračka osamljenost)

V. Vlaisavljević, Balada o Tounjčici (povezanost ljudi i prirode, opis kraja)

JEZIČNO IZRAŽAVANJE

stvaralačko prepričavanje (skupni rad): a) unos novoga lika; b) promjena završetka priprema i pisanje školske zadaće: 1. Moja priča o starici iz Tadićeva filma Druge (opis interijera); 2. Svatko nosi svoje breme; 3. Obavijesni prikaz filma; 4. Povezanost ljudi i prirode; 5. Mojoj majci

SCENSKE IMPROVIZACIJE

STRIP

Metodički pristup filmu

magazin-reklama
Igre-Play.com
Igre-Play.com